Αλλάζει το τοπίο στην ενημέρωση

Unknown | 11/26/2013 03:13:00 π.μ. | 0 σχόλια

 
Κάποιοι σταθμοί επενδύουν σταθερά στην ενημέρωση εδώ και χρόνια (Mega, Σκάι), άλλοι αποστασιοποιούνται (ΑΝΤ1), μερικοί, αν και για μια περίοδο την απαξίωσαν, αποφάσισαν να επιστρέψουν σε αυτήν (Alpha), ενώ υπάρχει και η κατηγορία αυτών που άλλαξαν προφίλ (Star) επιδιώκοντας να αποκτήσουν μερίδιο στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης.

Οποιες κι αν είναι οι προθέσεις των καναλιών, οι προθέσεις του κοινού πάντως για την εφετινή σεζόν σηματοδοτούν μια διαφοροποίηση σημαντική σε σχέση με πέρυσι καθώς αφενός υπάρχει αποδυνάμωση των δελτίων ειδήσεων και αφετέρου ενισχύονται σημαντικά ενημερωτικές εκπομπές με άξονα την έρευνα και θεματολογία η οποία περιστρέφεται γύρω από την κοινωνική επικαιρότητα και λιγότερη την αμιγώς πολιτική.

Αυτό προκύπτει από την τηλεθέαση των δελτίων ειδήσεων και των ενημερωτικών εκπομπών για το διάστημα 1 Οκτωβρίου ως και 15 Νοεμβρίου η οποία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον κυρίως γιατί ανατρέπει ισορροπίες ετών ενώ αποδεικνύει πως, παρά τη μάχη των καναλιών για όλο και περισσότερη ψυχαγωγία ως περιεχόμενο προγράμματος, υπάρχει μεγάλο ποσοστό τηλεθεατών που προτιμούν την ενημέρωση και μάλιστα εκπομπές οι οποίες προβάλλονται σε ακατάλληλες για τους εργαζομένους ώρες, δηλαδή μετά τις 11 το βράδυ.

Ειδικά τις τελευταίες δύο εβδομάδες οι δημοσιογράφοι που επέλεξαν να ασχοληθούν με θέματα έρευνας είδαν τα ποσοστά των εκπομπών τους να βελτιώνονται αισθητά.

Δελτία ειδήσεων
Λιγότεροι βλέπουν ειδήσεις και στην κορυφή οι δύο ανταγωνιστές Mega και ΑΝΤ1 βρίσκονται πλέον πολύ κοντά στο ποσοστό τηλεθέασης για το σύνολο του κοινού. Το Mega από 1/10 ως και 15/11 είναι πρώτο με 21,1% και ο ΑΝΤ1 δεύτερος με μισή μονάδα διαφορά, δηλαδή 19,7%. Ακολουθούν το Star με 12,5% και η ΔΤ με 7,1%. Ο Alpha σημειώνει 19,4% με ώρα προβολής τις 18.30 και ο Σκάι αγγίζει το 9,6% με ώρα έναρξης τις 21.00.

Στο κοινό 15-44 ο ΑΝΤ1 είναι πρώτος με 20,4%, ακολουθούν το Mega με 14,6%, το Star με 11,9%, ενώ ο Alpha και ο Σκάι σημειώνουν 16,7% και 7,3% αντίστοιχα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αντίστοιχο χρονικό διάστημα την περυσινή χρονιά τα ποσοστά ήταν αρκετά διαφοροποιημένα. Το Mega τον Οκτώβριο είχε μέσο όρο 26,9%, ο ΑΝΤ1 18,6%, ο Alpha 17,8%, το Star 10,6%, o Σκάι 6,7% και η ΝΕΤ 6,2%.

Περίπου ίδια εικόνα παρατηρείται και τον Νοέμβριο του 2013, όπου τα ποσοστά είναι 25,15 για το Mega, 20,6% για τον Alpha, 17,8% για τον ΑΝΤ1, 11,8% για το Star, 6,7% για τον Σκάι και 5,2% για τη ΝΕΤ.

Πρωινή ζώνη
Εκτός από τα πρόσωπα στην πρωινή ενημερωτική ζώνη των καναλιών, αυτό που παραμένει αναλλοίωτο είναι και η κατάταξή τους στον πίνακα τηλεθέασης. Για μία ακόμη φορά το «Πρωινό ΑΝΤ1» είναι πρώτο με 31,7% και ακολουθεί η «Κοινωνία ώρα Mega» με 24,6%. Τα ποσοστά της «Πρώτης γραμμής» στον Σκάι είναι 17,5%, ενώ πολύ χαμηλά βρίσκεται η εκπομπή της Δημόσιας Τηλεόρασης με 5,8%. Το Σαββατοκύριακο με 28,2% είναι πρώτο το «Καλημέρα με τον Γιώργο Αυτιά» στον Σκάι και ακολουθεί με 26,9% το «Mega Σαββατοκύριακο».
Οι κυρίες που βρίσκονται στη ζώνη 10 με 1 απέναντι στα ψυχαγωγικά μαγκαζίνο δεν καταφέρνουν να κερδίσουν πολλούς τηλεθεατές, ωστόσο ξεπερνούν το 10%. Στο Star το «Live U» με την Πόπη Τσαπανίδου από την 1/10 ως και τις 15/11 έχει μέσο όρο 13,4% και το «Τώρα» στον Σκάι με την Αννα Μπουσδούκου ακολουθεί με 10,6%.



H έκπληξη έρχεται στο prime time
Υπάρχουν τα παραδοσιακά τοκ σόου, οι εκπομπές έρευνας και εκείνες οι οποίες συνδυάζουν την έρευνα με το οδοιπορικό και σε κάποιες περιπτώσεις διαθέτουν και έναν αέρα lifestyle.

Οι ενημερωτικές εκπομπές είναι πλέον τηλεοπτικό προϊόν το οποίο ο κόσμος ζητεί και παρακολουθεί αν και εφόσον το θέμα ή ο καλεσμένος έχει ενδιαφέρον και δεν αναλώνεται σε πολιτικούς καβγάδες.

Δεν είναι τυχαίο ότι η εκπομπή της Σοφίας Παπαϊωάννου «360 μοίρες» εδώ και δύο εβδομάδες σημειώνει υψηλή τηλεθέαση με θέματα κοινωνικά όπως η διακοπή ρεύματος σε νοικοκυριά που αδυνατούν να πληρώσουν. Η διαφορά με εκπομπές του παρελθόντος είναι ότι η έρευνα είναι δημοσιογραφική και απουσιάζει ο λαϊκισμός.

Υψηλή η τηλεθέαση και της «Αυτοψίας» όταν το περιεχόμενο της εκπομπής ήταν οι πλειστηριασμοί, οι κατασχέσεις αλλά και οι άστεγοι. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι η προσέγγιση των συγκεκριμένων θεμάτων γίνεται ψύχραιμα και κυρίως απουσιάζει το ριάλιτι το οποίο κατατρέχει τα συγκεκριμένα θέματα και αποτελεί την εύκολη λύση για εκπομπές που υποδύονται ότι είναι δημοσιογραφικές.

Μιλώντας με νούμερα οι εκπομπές οι οποίες καταγράφουν και αναλύουν την πολιτική επικαιρότητα διατηρούν το ενδιαφέρον του τηλεοπτικού κοινού.

Η «Ανατροπή» (Mega) έχει μέσο όρο 16,9%, ενώ 24,9% είναι το ποσοστό της εκπομπής «Στον ενικό» (Star) για το ίδιο χρονικό διάστημα. Οι «Πρωταγωνιστές» (Mega) με διαφορετική θεματολογία και προσέγγιση έχουν μέσο όρο 27,9% ενώ οι εκπομπές «Αυτοψία» (Alpha), «Ερευνα» (Mega) και «360 μοίρες» (Alpha) μέχρι στιγμής έχουν τηλεθέαση 22%, 16,6% και 10,9% αντίστοιχα. Χαμηλά τα ποσοστά του «Ευθέως» (Σκάι), 6,1%, ενώ το οδοιπορικό «60 λεπτά Ελλάδα» (Alpha) βρίσκεται στο 21,1%.
 
 http://www.tovima.gr

Category: , , , , ,

0 σχόλια